• להתקשרות מהירה
גודל גופן אA אA אA

ד"ר ארז ס. מילר, פסיכולוג חינוכי מומחה.

 
מטפל בילדים ובנוער, מדריך הורים, מאבחן ויועץ לצוותים חינוכיים-טיפוליים.
אני בעל נסיון רב בטיפול בילדים ובנוער עם:
במסגרת העבודה בקליניקה אני משלב מפגשי הדרכה עם הורים וטיפול פרטני בגישה המתאימה לגיל הילד/ה או הנער/ה, לסיבת ההפניה ולמטרות הטיפול, תוך שיתוף פעולה מלא עם המטופל והוריו. עד השגת מטרות הטיפול. בתהליך המשותף עם הילד וההורים תפקיד המטפל הוא לעזור לילדה או למתבגר/ת להבין, למצוא את הכוחות, ולרכוש כלים ומיומנויות אשר יסייעו לו להתמודד ביתר הצלחה עם קשיים בבית ו/או במסגרת החינוכית.

אני מספק מידע רב ככל הניתן על הטיפול הפסיכולוגי והשלכותיו וזאת על מנת שהמטופל וההורים יוכלו להיות שותפים מלאים במערכת קבלת ההחלטות לגבי טיפולו.
המפתח לטיפול במסגרת הקליניקה הינו ראיון עם המטופל. בראיון זה נאסף מידע על הרקע וההתפתחות של המטופל ושל קשייו ויכולותיו, ויוגדרו הבעיות שהמטופל והוריו מעוניינים לקבל עזרה לגביהן. בעקבות הראיון, איסוף המידע ומיקוד הקשיים ומטרות הטיפול, אוכל להציע למטופל ולהורים את הדרכים היעילות והטובות לטפל בהן.

בנוסף, אני:
  • מרצה בימי עיון.
  • מלמד ברחבי הארץ קורסים והשתלמויות להכשרת אנשי מקצוע בנושא ליקויי למידה, הפרעת קשב וריכוז, חרשות, התמודדות המשפחה עם ילד עם הצרכים המיוחדים, ופיתוח כישורים חברתיים ורגשיים.
 
השכלה
  • תואר ראשון בחינוך ללקויי שמיעה, אוניברסיטת ת"א.
  • תואר שני בחינוך ללקויי שמיעה, אוניברסיטת גאלודט, ארה"ב.
  • תואר שלישי בפסיכולוגיה חינוכית והתפתחותית, בוסטון קולג', ארה"ב; התמחות בילדים בסיכון.
  • לימודים מתקדמים בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי ביחידה ללימודי חוץ, אוניברסיטת בר-אילן.
 
נסיון מקצועי
  • קליניקה עצמאית משנת 2003.
  • שירות פסיכולוגי חינוכי ת"א-יפו, 1998-2001.
  • שירות פסיכולוגי חינוכי רחובות, 2001-2005.
  • עבודה בגנים טיפוליים לילדים בני 3-5, בגני חובה, בבתי"ס יסודיים רגילים ועם כיתות לתלמידים עם לקויות למידה, ועם כיתות לתלמידים עם לקויות שמיעה בחטיבת ביניים.
 
טיפול בילדים ובמתבגרים
כמומחה בפסיכולוגיה חינוכית ובהמשך לימודים מתקדמים בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי, הוכשרתי לטפל בילדים מגיל הרך ועד גיל ההתבגרות. במשך כל שנות עבודה המקצועית כפסיכולוגי עבדתי עם ילדים ומתבגרים ועם הוריהם במסגרות חינוכיות דרך השירות הפסיכולוגי החינוכי, וב-5 השנים האחרונות בקליניקה פרטית. מניסיוני למדתי שכאשר הטיפול בילד מתבצע במקביל להדרכת הורים ניתן לראות שינויים משמעותיים יותר בפרק זמן קצר יותר, ולכן אני תמיד רואה את ההורים במקביל לטיפול פרטני בילד. במקרים מסוימים הדרכת הורים מספיקה כדי ליצור את השינוי הנדרש בילד ללא טיפול ישיר בו.
 
מומחיות בחרשות
התחלתי לעבוד עם ילדים ובני נוער עם לקות שמיעה בשנים 1990-1991 בתפקיד חינוכי, ומאז שנת 1998 בעבודה טיפולית ובאבחון כפסיכולוג.