אבחון זה ייחודי בכך שהוא מחבר בין המילה פסיכו (פסיכה ביוונית משמעה 'נפש') למילה דידקטי (תורת ההוראה) ומטרתו לגלות תמונה רחבה של רמת האינטליגנציה והתפקוד רגשי בצד יכולות ומיומנויות למידה של התלמיד המופנה. רוב התלמידים המגיעים לקליניקה מופנים לאבחון זה עקב חשד לליקויי למידה, להפרעות קשב וריכוז, ובשל קשיים בלימודים בתחומים שונים. מטרת האבחון היא לברר את הסיבות לקשיי התלמיד בתחום הלימודי, הרגשי או ההתנהגותי, לקבל סיוע מועדת שילוב, או לצורך התאמות בבגרויות. בנוסף, האבחון הפסיכודידקטי מספק להורים הנחיות כיצד לקדם את הילד בבית, ולמורה בכיתה ולמורה להוראה מתקנת תכנית עבודה מקצועית בתחומים בהם מתקשה התלמיד.
למי מיועד האבחון?
האבחון הפסיכודידקטי מיועד לתלמידי ביה"ס היסודי, חטיבת הביניים והתיכון.
אבחון זה מומלץ, כאשר:
- נדרשת הבנה רחבה יותר של הסיבות לקשיי הלמידה (למשל, על רקע לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז או קשיים רגשיים).
- חשד לקשיים רגשיים המשפיעים על התפקוד בלימודים.
- יש צורך בשיקול דעת והמלצה למסגרת חינוך מתאימה.
- קיים חשד של ליקוי למידה או הפרעת קשב מעבר לליקוי בשמיעה.
- יש מקום להניח שהתלמיד יזדקק להתאמות לבחינות הבגרות (התאמות אלה ניתנות על פי ממצאי האבחון ובהתאם להנחיות העדכניות של משרד החינוך במקצועות השונים).
לפרטים נוספים על אבחון פסיכודידקטי משולב צרו קשר