ד"ר ארז מילר
כמה שעות הייתם היום עם ילדיכם באותו מקום? איזה חלק מאותו זמן משותף הוקדש לפעילות משותפת איתם (שיעורים, משחק, וכד')? ומתוך כמות הזמן המשותף שהיתה לכם, כמה מן הוקדש לשיחה משמעותית עבור שניכם?
השנה יצא לאור ספר ילדים חדש בשם "האבא שלא היה לו זמן" (מאת דניאל פוסט, בהוצאת "אגם"). הספר מספר על אב שמכור לעבודתו ועסוק כל הזמן. הוא מבטיח לבנו ש"יום אחד, כשיהיה פחות עסוק, ותהיה לו פחות עבודה, שניהם יסעו ביחד לטייל". אבל היום הזה אף פעם לא בא, עד שהילד והאב חולמים חלום משותף והאב לומד להעריך את הזמן המשותף עם בנו.
פעמים רבות, עקב המטלות המרובות בעבודה ובבית, לכם כהורים יש כמות מעטה מאוד ויקרה מפז עם ילדיכם. כיצד אתם בוחרים לבלות זמן זה? האם הוא מוקדש לפעילות משמעותית עבור הילד ועבורכם? האם יש לילד בחירה במה שתעשו באותו זמן? האם הפעילות מסבה לכם ולו הנאה? כמה מתוך המטלות והמחויבויות השונות שלכם, שאתם "חייבים" לעשות אותם, הן באמת מקרי חירום? כמה מהן דחופות? כמה חשובות? וכמה יכולות להידחות לשלב מאוחר יותר, גם אם נוח לעשות אותן בשעות אחר הצהריים?
הורים רבים יטענו ש"בודאי שיש לי זמן איכות עם הילד שלי". השאלה היא האם ניתן ליצור "זמן איכות אינסטנט" בין ההסעות, החוגים, ושאר מטלות הבית כשחוזרים מהעבודה? התשובה היא, כמובן, לא. כדי ליצור זמן איכות צריך לבלות עם הילד גם "זמן כמות" - כמות מספקת של זמן. אז איך אתם מתכננים לבלות את סוף השבוע הקרוב עם ילדיכם?